image

معرفی و بررسی ویال تزریقی مروپنم

دکتر مرجان آقا یوسف

دکتری داروسازی – کارشناس ثبت دارو شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس

بروز انواع بیماری های عفونی مساله ای جهانی و رایج در زمینه ی سلامت است. در ۷۰ سال اخیر  استفاده از آنتی بیوتیک ها مرگ و میر و بیماری های مرتبط با انواع عفونت ها را در سراسر جهان کاهش داده است، اما بعضی از باکتری ها نسبت به عوامل ضد میکروبی که قبلا برای درمان آنها مورد استفاده قرار می گرفته اند، مقاوم شده اند. آمار مرگ و میر ناشی از عفونت های تنفسی، بیماری های اسهالی، سرخک، ایدز، سل و مالاریا، مسئول بیش از ۸۵% از مرگ و میرهای ناشی از عفونت در سراسر جهان است.

با توجه به شیوع گسترده ی درمان تجربی بیماری های عفونی در ایران و افزایش روز افزون مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک های خط اول در کشورمان، نیاز به داروهای متفاوت و قوی تر برای مبارزه با عفونت باکتریایی به طور دائم وجود دارد.

کارباپنم ها وسیع الطیف ترین آنتی بیوتیک های گروه بتالاکتام هستند که شامل ایمی پنم، مروپنم، ارتاپنم، و دوریپنم می باشندکه با توجه به کاربردهای بسیار گسترده ی آنها و نیاز فراوان داخلی به این داروها، علی الخصوص در درمان عفونت های سخت، نظیر عفونتهای بیمارستانی و بی هوازی، عفونت پای دیابتی و باکتریمی، برای طراحی فرمولاسیون و ساخت در داخل کشور انتخاب شدند.

جهت دانلود مقاله کامل کلیک نمایید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.